Basketball Charity Event – Editia 2015

Basketball Charity Event – Editia 2015

Meciuri de baschet cu scop caritabil, un proiect Youth Hub – Asociatia Un Strop de Fericire

Tinerii din Youth Hub-Asociatia Un Strop de Fericire organizeaza cu ocazia sarbatorilor de iarna a doua editie a evenimentului sportiv cu scop caritabil „Basketball Charity Event, editia 2015” – 6 decembrie, ora 14 , Sala Olimpia Ploiesti.

Cu aceasta ocazie se organizeaza meciuri de baschet de 3X3, pe 2 categorii, fete si baieti, intervalul de varsta a participantilor este 16-22 de ani, intrand  in competitie 16 echipe de baieti si 8 echipe de fete. Competitia se adreseaza persoanelor cu experienta in baschet, jucatori legitimati sau fosti legitimati, dat fiind ca ultimul eveniment, Cupa de baschet Metigla, a implicat in special tineri fara experienta.

De asemenea, programul zilei de 6 decembrie va cuprinde si un concurs de aruncari de 3 puncte.

Biletul de intrare este „shoebox-ul”, cadoul din cutia de pantofi cu care este rugat sa contribuie fiecare. Acesta poate sa contina lucruri in stare buna –  rechizite, jucarii, ceva de imbracat, produse alimentare neperisabile, o mica bucurie de Craciun pentru o persoana nevoiasa. Trebuie sa fie frumos impachetat, etichetat cu varsta si sexul persoanei  careia se adreseaza. Astea vor aduce o bucurie unei comunitati sarace din judetul Prahova.
Scopul evenimentului este sa sustina miscarea de dezvoltare a sportului de masa, initiativa tinerilor prin implicare in proiecte cu scop comunitar.

Joaca baschet, incurajeaza echipa favorita! Doneaza Christmas Shoebox pentru persoane defavorizate!

baschet-generic-03

Baschet 3 x 3 Regulamentul de joc

 

3×3 – Regulile jocului

Regulile oficiale FIBA pentru jocul de baschet sunt valabile pentru toate situatiile de joc nespecificate in prezentul regulament al jocului de baschet 3×3.

Art. 1 Terenul

Jocul se va disputa pe un teren de baschet 3×3 cu un cos. Un teren regulamentar de 3×3 are dimensiunile de 15m (latime) si 11m (lungime). Terenul va avea marcaje regualemntare pentru jocul de baschet, inclusiv o linie de aruncari libere situata la 5,80 m de linia de fund, un semicerc (linie de 2 puncte) cu o raza de 6,75 m, masurata de la proiectia pe teren a centrului inelului si o zona de protectie situata sub cos (no-charge semi-circle) .

Nota: la nivelul competitiilor populare, 3×3 poate fi jucat oriunde; marcajele ternului – daca sunt utilizate – vor fi adaptate la spatiul disponibil.

Art. 2 Echipele

Fiecare echipa va avea in componenta 4 jucatori (3 jucatori pe teren si o rezerva).

Art. 3 Oficialii jocului

Oficialii jocului vor fi unul sau doi arbitri si scorer / cronometror.

Art. 4 Inceputul jocului

4.1 Cele doua echipe se vor incalzi simultan inainte de startul jocului.

4.2 Jocul va incepe cu o tragere la sorti. Echipa care va castiga tragerea la sorti va putea alege sa aiba prima posesia la inceputul jocului sau la inceputul eventualelor prelungiri.

4.3 Meciul va incepe cu minim 3 jucatori din fiecare echipa pe teren. Nota: articolele 4.3 si 6.4 se aplica competitiilor oficiale FIBA 3×3 (nu sunt obligatorii la nivel de competitie populara). Competitiile oficiale FIBA 3×3 sunt turneele olimpice, Campionatele Mondiale (inclusiv juniori), Campionatele zonale (inclusiv juniori), 3×3 World Tour si 3×3 All Stars.

Art. 5 Scorul

5.1 Fiecare aruncare marcata din interiorul semicercului de 6,75 m va conta 1 (un) punct.

5.2 Fiecare aruncare marcata din exteriorul semicercului de 6,75 m va conta 2 (doua) puncte.

5.3 Fiecare aruncare libera marcata va conta 1 (un) punct.

Art. 6 Timpul de joc / Echipa castigatoare

6.1 In cadrul unui meci se va juca o repriza de 10 (zece) minute. Timpul de joc se va opri in situatiile in care mingea nu este in joc (minge moarta) si in timpul aruncarilor libere. Timpul de joc va reporni dupa efectuarea check ball-ului, atunci cand mingea ajunge in mainile unui jucator de la echipa aflata in atac.

6.2 Totusi, echipa care va marca prima 21 (doua zeci si unu) puncte sau mai multe inainte de expirarea timpului de joc va fi desemnata castigatoarea jocului. Aceasta regula se aplica doar in cadrul timpului regulamentar de joc (nu si in timpul eventualelor prelungiri).

6.3 In cazul in care, la sfarsitul celor zece minute, scorul este egal, se va juca, dupa o pauza de un minut, o repriza de prelungiri. Va exista o pauza de 1 minut inaintea inceperii prelungirilor. Echipa care va marca prima 2 (doua) puncte va castiga jocul.

6.4 O echipa care nu este prezenta pe teren cu minim 3 (trei) jucatori la startul jocului, va pierde prin forfeit. Scorul inregistrat va fi de w-0 sau 0-w in favoarea echipei prezente pe teren in formatie valida (w = win = victorie). In cazul in care ambele echipe nu se prezinta la teren la startul jocului cu minim 3 (trei) jucatori, ambele echipe vor pierde jocul prin forfeit.

6.5 O echipa va pierde prin default daca paraseste terenul inaintea sfarsitului meciului sau daca toti jucatorii acelei echipe sunt accidentati sau descalificati. In cazul situatiei de default, echipa castigatoare poate alege sa-si pastreze scorul inregistrat la momentul opririi jocului (punctele marcate), in timp ce echipa care pierde prin default va avea 0 puncte.

6.6 O echipa care pierde prin default sau forfeit va fi descalificata din competitie. Nota: Daca nu este disponibil un cronometru de joc, timpul de joc este la discretia organizatorului. FIBA recomanda setarea timpului de joc in concordanta cu limita de scor (10 minute/10 puncte; 15 minute/15 puncte; 21 minute/21 puncte)

Art. 7 Faulturi / Aruncari libere

7.1 O echipa este in situatie de penalizare cand a comis 6 (sase) faulturi. Dupa ce echipa a comis 9 (noua) faulturi, orice fault suplimentar va fi considerat fault tehnic. Pentru evitarea oricarui dubiu, jucatorii nu sunt eliminati din joc pe baza numarului de faulturi personale (cu exceptia cazului prevazut la art. 15).

7.2 Faulturile pe aruncare din interiorul semicercului de 6,75 m se penalizeaza cu 1 (o) aruncare libera. Faulturile pe aruncare din exteriorul semicercului de 6,75 m se penalizeaza cu 2 (doua) aruncari libere.

7.3 Situatiile de fault – cos vor fi urmate de 1 (o) aruncare libera.

7.4 Faulturile de echipa cu nr 7, 8, 9 vor fi penalizate cu 2 (doua) aruncari libere in orice situatie. Incepand cu cel de al zecelea fault de echipa precum si orice fault tehnic sau antisportiv vor fi penalizate cu 2 (doua) aruncari libere si urmatoarea posesie. Aceasta clauza este aplicata de asemenea si faulturilor pe aruncare si se aplica cu exceptie de la regulile 7.2 si 7.3.

7.5 Posesia este pastrata dupa ultima aruncare libera derivata dintr-un fault tehnic sau antisportiv iar jocul este reluat prin checball din spatele semicercului de 6,75m.

Art. 8 Modalitati de joc

8.1 Dupa fiecare cos marcat sau aruncare libera marcata (cu exceptia art. 7.5):

  • Un jucator de la echipa care nu a marcat va relua jocul prin dribling sau pasa catre zona din exteriorul semicercului de 6,75 m. Dupa ce mingea a ajuns in zona din exteriorul semicercului, echipa aflata in posesie poate ataca cosul (fara check ball).
  • Echipa in aparare nu poate ataca mingea in interiorul semicercului „nocharge” de sub cos, acesta fiind zona de protectie a echipei aflata in atac. 8.2 Dupa fiecare aruncare ratata sau aruncare libera ratata 9cu exceptia art. 7.5):
  • In cazul in care echipa aflata in atac recupereaza mingea, aceasta poate ataca cosul fara a mai scoate mingea in exteriorul semicercului de 6,75 m;
  • In cazul in care echipa aflata in aparare recupereaza mingea, aceasta trebuie sa scoata mingea in zona din exteriorul semicercului de 6,75 m si numai dupa aceea poate ataca cosul.

8.3 Dupa fiecare situatie de minge moarta, jocul se va relua de catre echipa in posesie din zona din exteriorul semicercului de 6,75 m, cu un schimb de minge (check ball) cu unul dintre jucatorii echipei aflate in aparare.

8.4 Un jucator este considerat in exteriorul semicercului de 6,75 m cand nici unul din picioarele sale nu este in interiorul sau calca pe simicerc.

8.5 In cazul unei situatii de 1 la 1 (jump ball), mingea va reveni echipei aflate in aparare.

Art. 9 Jocul pasiv

9.1 Jocul pasiv va fi considerat abatere.

9.2 In cazul in care terenul este echipat cu ceasuri de atac, echipa aflata in atac va trebui sa arunce la cos si sa atinga inelul in maximum 12 secunde. Ceasul de atac va fi pornit atunci cand echipa in atac va primi mingea de la adversar dupa check ball sau atunci cand, dupa cos marcat, echipa in aparare a recuperat mingea de sub cos. Nota: In cazul in care terenul nu este echipat cu ceasuri de atac si echipa aflata in atac va juca pasiv fara sa incerce sa arunce la cos, arbitrul va acorda un avertisment numarand 5 secunde pentru ca echipa in atac sa incerce aruncarea.

Art. 10 Schimbarile de jucatori

Schimbarile de jucatori (in cazul in care echipele au in componenta si o rezerva) sunt permise in orice situatie de minge moarta, inaintea reluarii jocului. Schimbarile vor fi efectuate obligatoriu pe la centrul tusei aflata in partea opusa panoului de joc, intre jucatorul care intra si cel care iese urmand sa existe un contact fizic (atingerea palmelor, bataie pe umar etc.). Pentru schimbari nu este nevoie de acordul arbitrilor.

Art. 11 Time-outuri

Fiecare echipa va beneficia de un time-out de 30 (trei zeci) secunde. Un jucator poate solicita time-out atunci cand jocul este oprit.

afis